Passa al contingut principal

[Sortida de juliol] [Crònica] La Pica d'Estats 13/07/2019 i 14/07/2019

El 13 de juliol, el CESP va pujar a la Pica d'Estat, el cim més emblemàtic de Catalunya.

Vam començar l'expedició el divendres 12 de juliol. La nostra idea era fer nit a Alins (apartaments El Muntanya) i el dissabte ben d'hora pujar a la Pica i així, ho vam fer.

El dissabte després de fer el camí en cotxe d'Alins als aparcaments del refugi de la Vallferrera, vam començar a caminar a les 7 del matí camí del cim.

La caminada va ser molt agradable fins als llacs i tot seguit l'empinada tartera que tant ens va costar  pujar a alguns, un cop vam arribat al coll de Sotllo, vam iniciar l'ascensió final a la Pica, no sense abans passar per unes geleres, que haguessin requerit grampons.

Ja a la Pica d'Estats, amb cava inclòs per celebrar l'èxit i vam fer les fotos de rigor.

Vam començar el descens cap als Llacs de Sotllo, amb bany inclòs, després vam anar al refugi de la Vallferrera i des de allà al pàrquing amb cotxe fins l'arribada a Alins i la cerveseta de rigor.

A la nit vam fer el sopar de germanor amb tots els companys, socis i amics.

El matí següent esmorzar i comiat.

Fins la propera vegada companys.